Rabu, 18 Mei 2011

topik kawin lambat....................

aku punya pasal nak kawin lambat .....tapi sebenarnya kenapa ada yang kawin cepat
dan ader yang kawin lambat...jom kita intai


KAHWIN AWAL

  • Mak ayah nak sangat timang cucu..selalu ayat dorang macam ni.."mak teringin sangat timang cucu sebelum pergi " aku bukan main2 ni..ni aku amik dari dialog drama melayu..ye ke dak?
  • pasangan dah gatal nak kawin..bahahaha..biasa la..tengah bercinta memang rasa nak kawin cepat je..kalau boleh esok jugak nak kawin
  • Kawin paksa.ini mesti mak ayah carikan calon..
  • Tergugat tengok kawan-kawan lain dah kawin..mana boleh orang lain dah kawin aku tak kawin-kawin lagi..
  • terlanjur..ini pon salah satu sebab..tapi aku tak tahu la..ini pandangan aku je kan..jangan hentam aku weyhhh
  • Anak orang kaya..ape ada hal kalau nak kawin..duit banyak..tak payah kumpul duit dah.
  • Dah lama bercinta..-ni mesti dah bercinta dari zaman sekolah tadika..
  • dah jodoh kawin awal nak buat macam mana

KAHWIN LAMBAT

  • Duit tak cukup lagi..kumpul duit dulu..yang si perempuan pulak mintak hantaran macam si lelaki anak Dato..tak hagak
  • Nak kenal hati budi dulu..mana tahu tersalah pilih..menyesal tak sudah pulak nanti
  • Sibuk kerja. Ni selalunya lelaki la..kerja-kerja-kerja..sekali tak sedar dah 5 tahun bercinta tapi tak kawin-kawin lagi
  • Mak ayah tak berkenan dengan pilihan anak..asal cari calon je keluarga tak berkenan dah bila nya nak kawin.
  • Rasa diri muda lagi dan belum puas enjoy..tak bersedia hidup berkeluarga.
  • Jodoh lambat redha je la
  • kecewa tahab gaban ngan pakwe lama...dendam kesumat...

APA PUN PADA AKU INI SEMUA KERJA YANG MAHA ESA...BAK KATA PEPATAH JODOH PERTEMUAN DI TANGAN 
TUHAN...KAN..AKU PERCAYA APA PUN YANG BERLAKU PASTI ADER HIKMAHNYA..KITA SEBAGAI MANUSIA 
KENA REDHA .....APA PUN KALAU DAH SAMPAI JODOH AKU NANTI PASTI AKU  CANANGKAN...OKAY
ARIOSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

datuk siti

SERONOKNYA KALU PUNYA SUAMI YANG BEGITU PEYAYANG KAN....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan